Znana marka musi wycofać reklamy z powodu chudej modelki: o kogo chodzi?
"Doszliśmy do wniosku, że przy wielu ujęciach, modelka wygląda na niedożywioną" - tak argumentuje decyzję o wycofaniu reklam znanej marki odzieżowej, agencja zajmująca się kontrolą jakości reklam wyświetlanych w telewizji. O jaką markę chodzi?
![Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST] Rzuciła korporację, by założyć własną firmę odzieżową: "Na co dzień mierzę się z wyzwaniami, których nie uwzględniałam" [PODCAST]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/58/2024/09/unnamed-file-c84e7bd.jpg?quality=90&resize=600,400)
Znana marka odzieżowa zmuszona wycofać reklamy z modelką
Nasty Gal to firma odzieżowa założona przez Sophię Amoruso w 2006 roku. Marka cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów na całym świecie. Najnowszy spot reklamowy tej firmy spotkał się z krytyką brytyjskiej agencji ASA (Advertising Standards Authority), która zarzuca firmie, że modelka "wygląda na niedożywioną".
W 30-minutowym spocie reklamowym Nasty Gal, widzimy wysportowaną modelkę reklamującą kostiumy kąpielowe. Po wyemitowaniu reklamy, kilkunastu odbiorców złożyło zażalenia, argumentując, że modelka jest "zbyt chuda" i "blisko jej do anoreksji", co niesie negatywne przesłanie dla młodych dziewczyn. Po tych skargach agencja zajmująca się kontrolą jakości wyświetlanych w telewizji reklam podjęła decyzję o wycofaniu spotów marki Nasty Gal.
Doszliśmy do wniosku, że przy wielu ujęciach, modelka wygląda na niedożywioną - argumentuje swoją decyzję agencja ASA
Marka Nasty Gal nie zgadza się z tą decyzją
Nasty Gal odpiera zarzuty i nie zgadza się z decyzją ASA. W oficjalnym oświadczeniu, argumentuje, że modelka nosi rozmiar 36, a jej wskaźnik BMI jest prawidłowy. Przedstawiciele marki odzieżowej dla bbc.com, powiedzieli:
Staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, aby promować różnorodność i zdrowy tryb życia. Dziewczyna wystąpiła już w wielu naszych reklamach, a reprezentująca ją agencja jest jedną z największych na świecie i przykłada dużą wagę do tego, aby modelki dbały o swoje zdrowie - argumentują.
W obronie firmy stanął Andy Entwistle, właściciel dużej agencji mediowej, który na swoim profilu na Twitterze napisał:
To wkurzające. Projektanci są podziwiani za zatrudnianie modelek plus size, co też nie jest zdrowe, a kiedy marka decyduje się na zbyt chudą modelkę dostaje karę? Nie widzę różnicy - oba przypadki powinny być piętnowane.
A wy co myślicie o tej reklamie?
Polecane
Moda przejściowa nie musi być nudna! Eksperymentuj z SHEIN i stwórz swój unikalny styl
Współpraca reklamowa
„Wygrałem kokosy na loterii, ale nie chciałem dzielić się pieniędzmi z żoną. Przecież ona nie musi o wszystkim wiedzieć”
„Marzyłem o pamiętnych wakacjach w gorącej Grecji. Racja, nigdy ich nie zapomnę, ale nie z powodu pięknych widoków”
Z jakiego powodu będzie trzeba uciekać z Polski? Nowa wizja Krzysztofa Jackowskiego zdradza prawdę
Jaki znak zodiaku ma najwięcej za uszami? Astrolodzy nie mają wątpliwości, o kogo chodzi
Spadający samolot we śnie jest symbolem walki o ważną sprawę. Nie musi przesądzać o katastrofie
„W Wigilię nie chodzi tylko o to, by usiąść przy suto zastawionym stole. Najważniejsze, by mieć z kim usiąść”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa