Jane Fonda w pierwszej kampanii Gucci wykonanej z materiałów z recyklingu. Kto wraz z nią stanął na czele zrównoważonego rozwoju?
Jane Fonda, która od lat jest aktywistką walczącą o środowisko, została twarzą najnowszej kampanii „Gucci of the Grid”. To pierwszy krok znanej marki na drodze do zrównoważonego rozwoju. Alessandro Mitchele – dyrektor kreatywny, zapewnia, że na tym się nie skończy. Jakie jeszcze zmiany szykują się w domu mody Gucci?
Jane Fonda w domu na drzewie: kto dołączył do aktywistki?
Jane Fonda nie raz już miała okazję zamanifestować swój aktywizm. Szczególnie bliski jest jej temat wpływu przemysłu modowego na środowisko. Na ostatnich Oscarach pokazała się w sukni, którą miała już na sobie podczas rozdania nagród w Cannes w 2014 roku. Przyznała również, że czerwony płaszcz, jaki wtedy założyła jest ostatnią rzeczą jaką kupiła w życiu.
Nic więc dziwnego, że to Jane poproszono o zostanie twarzą najnowszej, ekologicznej kolekcji Gucci. Wraz z nią w kampanii wzięli udział piosenkarz Miyavi, piosenkarka King Princess, raper Lil Nas X oraz słynny poszukiwacz przygód, aktywista i ekolog David Mayer de Rothschild. W najnowszym filmie promocyjnym budują oni w środku miasta domek na drzewie i symbolicznie powracają do krainy beztroskiego dzieciństwa. Zdjęcia opatrzone są cytatami celebrytów, w których zdradzają, co skłoniło ich do zatroszczenia się o Matkę Ziemię.
Gucci of the grid: równoważony rozwój i ponadczasowa elegancja
W najnowszej kampanii „Gucci of the grid” znaleźć możemy plecaki, torebki i nerki w różnych rozmiarach. Sprawdzą się doskonale nie tylko w mieście, ale też podczas dłuższych wędrówek. W kolekcji dominują żywe barwy, jak żółć i pomarańcz, ale też klasyczna czerń. Kroje wszystkich nowości to unisex, co dodatkowo podkreśla uniwersalność i ponadczasowość kolekcji.
Gucci zmierza w stronę zrównoważonego rozwoju
To pierwsza kampania marki Gucci wykonana z recyklingu. Użyto również materiałów organicznych i nadających się do ponownego przetworzenia. To jeden z pierwszych kroków domu mody na drodze do zrównoważonego rozwoju, ale bynajmniej nie ostatni! Alessandro Mitchele zapowiedział już, że nadchodzą wielkie zmiany. Do tej pory Gucci zrezygnowało z sezonowych kolekcji, co rozwiązać miało problem nadprodukcji. Ograniczono się do dwóch głównych kampanii w ciągu roku.
Dyrektor kreatywny przyznaje, że chce tworzyć z zgodzie ze sobą i z planetą. Dążenie do rozwoju i utrzymanie wysokiej jakości usług, może iść jego zdaniem razem z troską o nasz wspólny dom.