Kosmetyki z lat 90 i 00: błyszczyk w kulce, brokat w sprayu i inne. Sentymentalna podróż dla 30+
Rozmiawiając ze znajomymi trudno nie odnieść wrażenia, że nasze doświadczenia z przełomu lat 90 i 00 są jakby…uniwersalne. Nie licząc tych, którzy mieli wujka w Ameryce czy ciocię w Berlinie (farciarze!) Czy to kwestia raczkującego kapitalizmu, czy nastoletniej percepcji? Tego nie wiemy, ale jesteśmy przekonane, że spodoba wam się ta mała, sentymentalna podróż.

W tym artykule:
- Błyszczyk w kulce
- Owocowe, ochronne pomadki do ust
- Puder Constance Carroll
- Kulki brązujące Avon
- Perfumy Celebre
- Perfumy z wykrzyknikiem
- Podwójny korektor Oriflame
- Lakier do włosów z brokatem
Błyszczyk w kulce
Błyszczyk w kulce, dziś nazywany raczej roll-on to, naszym zdaniem, kosmetyczny symbol „tamtych” czasów. Zwłaszcza, jeśli na przełomie lat 90 i 00 było się nastolatką. Tłuste, lepiące, pachnące owocami mazie, które sklejały usta i brudziły wszystko, co napotkały na swojej drodze, były nieodzownym elementem pierwszego makijażu. Kupowałyśmy je w kioskach, osiedlowych sklepach z kosmetykami i artykułami gospodarstwa domowego (nie przypominam sobie w okolicy żadnego Rossmanna ani Hebe), nierzadko były też dodawane jako gratis do poczytnych wtedy gazetek, takich jak Bravo Girl czy Popcorn.

Poziom wyżej znajdowały się błyszczyki w kulce z brokatem. Szczęśliwie miałam dostęp do kosmetyków Avonu, który to przodował w tego typu nowościach. Do dziś pamiętam borówkowy zapach wersji fioletowej.
Błyszczyki w kulce wciąż produkuje marka Golden Rose. Są owocowe, kolorowe i kosztują kilka złotych. Tak jak kiedyś.
Owocowe, ochronne pomadki do ust
Pozostając w temacie ust: kioskowe, białe jak wosk pomadki ochronne. Z masłem shea, olejem jojoba, woskiem pszczelim? A kogo to obchodzi, najważniejsze, że pachniały jak banan, zielone jabłuszko czy truskawka.

Większe kieszonkowe mogło oznaczać zakup jednej z owocowych (albo różaną z perłowym połyskiem) propozycji od Nivea.
Puder Constance Carroll
A właściwie puder, cienie do powiek (zwłaszcza niebieskie i zielone trio), pomadki i lakiery do paznokci. Mam wrażenie, że marka ta miała wówczas niemalże monopol na obecność w kosmetyczkach Polek. Constance Carroll wciąż działa i ma się dobrze (delikatnie zmieniło się logo), na rynku dostępny jest nawet kultowy puder:
P.S. Pamiętacie te lakiery?

Kulki brązujące Avon
Brązujące kuleczki, czy też perełki, nosiły nazwę „Arabian Glow” i o ile ja nie używałam jeszcze wtedy tak kosztownych produktów do makijażu, miała je w kosmetyczce moja mama i większość jej koleżanek. Perełki w wersji brązującej, jak i rozświetlającej, wciąż dostępne są w ofercie Avon:
Perfumy Celebre
I znów Avon, ale umówmy się: razem z Oriflame to właśnie one tworzyły okno na makijażowy świat przełomu lat 90 i 00. A największą frajdą przy kartkowaniu katalogów było pocieranie pachnących stron - do dziś pamiętam zapach Celebre, Incandessence czy mojego ulubionego Extraordinary, którego niestety już nie ma w ofercie. Oczywiście w zestawie z dezodorantem w kulce i perfumetką do torebki.
Perfumy z wykrzyknikiem
Perfumy z wykrzyknikiem, czyli oczywiście charakterystyczne Coty Exclamation, to jeden z pierwszych zapachów, kierowanych wyraźnie do silnych i być może nieco ekstrawaganckich kobiet. Wystarczy spojrzeć na reklamę:

Exclamation są wciąż dostępne i kosztują szalone 20 zł:
Podwójny korektor Oriflame
Oczywiście nie mogło tu zabraknąć Oriflame. Game-changer przy powoli rozwijającym się już trądziku młodzieńczym - podwójny korektor przypominający szminkę. Z jednej strony zielony, aby zniwelować zaczerwienienia skóry, z drugiej beżowy, aby znów zatuszować położoną wcześniej zieleń. A przynajmniej ja (i moje koleżanki) używałyśmy go w ten sposób. Korektor miał też funkcje pielęgnacyjne, bo zawartość olejku herbacianego działała antybakteryjne. Korektor wciąż można kupić.

Lakier do włosów z brokatem
Nieodłączny element zabawy sylwestrowej czy karnawałowej - lakier do włosów z brokatem. Nie wyobrażałam sobie bez niego odliczania do północy, podobnie jak nie wyobrażałam sobie zrezygnowania z papierowych serpentyn. Kupowany najczęściej w kiosku. Co ciekawe, brokat na włosach właśnie przeżywa swój renesans (pisałyśmy o tym TUTAJ).

Polecane
„Moja 11-letnia córka podkrada mi kosmetyki i robi z siebie pudernicę. Ja w jej wieku używałam tylko wody i mydła”
„Miałam 47 lat i dość życia za biurkiem. Ruszyłam w podróż z obcym facetem i znalazłam miłość na drugim końcu świata”
„Przez 50 lat poświęcałam się dla innych. Jak tak dalej pójdzie to zamiast hortensji, dostanę chryzantemy i znicze”
Viralowe perfumy dla niej i dla niego z Action przypominają luksusowy zapach. Teraz w promocji nie kosztują nawet 10 zł
„Mam prawie 70 lat i dość nudnego życia wdowy na emeryturze. Na kursie tańca dla seniorów w końcu rozkwitłam”
„W młodości byłam lekkomyślna i konsekwencje miałam w 4 literach. Po latach odważyłam się spojrzeć prawdzie w oczy”
„Przyjaciółka od lat w ogóle o siebie nie dba. Wygląda jak zwiędła marchew i dziwi się, że mąż wlepia gały w inne”
„Nikogo nie szukałam, bo wolałam realizować się zawodowo i pomagać innym. Jednak życie napisało inny scenariusz”
28 mądrych życzeń urodzinowych dla syna. Zostają w sercu i zapadają w pamięć
Tylko kwiat w tym kolorze zapewni ci szczęście wiosną i latem. Koniecznie wysiej go w swoim domu
„Mąż traktował mnie jak kuchtę i pokojówkę. Po 20 latach rzuciłam ścierą i puściłam się w harce z miłością sprzed lat”
„Od 20 lat moje życie to pranie, gotowanie i sprzątanie. Czuję się jak służąca zamknięta w domowym kieracie”
„W wieku 50 lat wyluzowałam. Odeszłam od garów, kopnęłam męża, kupiłam szpilki i mam w nosie, co myślą inni”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa