Zagraniczna dziennikarka apeluje do PKP po podróży do Ukrainy. Oburzyła ją nazwa, która ma kojarzyć się z wojną
Una Hajdari to zagraniczna dziennikarka „Politico” i „New York Timesa”. Kobieta wywołała zamieszanie w Internecie, kiedy podczas podróży polskimi kolejami do Ukrainy zobaczyła w karcie wyraz „wars”. Dziennikarka zasugerowała, że nazwa może być kojarzona z wojną i powinna zostać natychmiastowo zmieniona.

W tym artykule:
Zagraniczna dziennikarka apeluje do PKP
Una Hajdari to zagraniczna dziennikarka pochodząca z Kosowa, która zajmuje się głównie tematami nacjonalizmu i mniejszości narodowych. Pisała do „New York Timesa”, „The Boston Globe”, „The New Republic” czy „Politico”. Dziennikarka jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych i często zamieszcza tam swoje przemyślenia i refleksje związane z pracą i aktualnymi wydarzeniami na świecie. Una Hajdari miała ostatnio okazję podróżować polskimi kolejami, kiedy jechała do Ukrainy.
Dziennikarka skorzystała z wagonu restauracyjnego PKP, gdzie na karcie z daniami, sztućcach i naczyniach widnieje logo firmy Wars. Zdaniem Hajdari nazwa w obecnej sytuacji może się źle kojarzyć i jak sama przyznała, jest bardzo „niefortunna”. Co oburzyło dziennikarkę? „War” w języku angielskim oznacza „wojnę”, natomiast „wars” to liczba mnoga tego wyrazu. Chociaż WARS to akronim słów od pełnej nazwy Przedsiębiorstwa Wagonów Sypialnianych i Restauracynych, która funkcjonuje od 1960 r., dziennikarka uważa, że nazwa powinna być zmieniona
Może rozważcie zmianę nazwy tego konkretnego elementu menu – napisała Una Hajdari
Internauci komentują wpis zagranicznej dziennikarki
Chociaż dziennikarka przyznała, że wie skąd wzięła się nazwa firmy, wciąż uważa ją za „niefortunna” Wpis Uny Hajddari odbił się szerokim echem i wywołał zamieszanie w Internecie. Wiele osób nie zgodziło się z Hajdari. „A co z nazwą polskiej stolicy? Czy należy ją zmienić hmmm? Proszę, zwrócić uwagę na wymowę, a także na to, że w Polsce jest używany język polski. Staraj się tego nie mieszać" – napisała jedna z internautek
Pani przyznała, że wiedziała, skąd się wzięła nazwa Wars, ale nadal uważa ją za niefortunną. Teraz to już nie mamy wyjścia: musimy zmienić nasze legendy, nazwę stolicy i wreszcie nazwę handlową PKP, bo zagranicznej dziennikarce się źle kojarzy – napisał dziennikarz Wirtualnej Polski, Patryk Słowik.
Polecane
„Brat od zawsze szastał kasą, a ja klepałem biedę. Gdy dowiedziałem się, skąd ją ma, poczułem do niego obrzydzenie”
„Latami unikałam sąsiada, który się do mnie łasił. Poszłam po rozum do głowy, gdy zobaczyłam jego portfel”
„Teściowa wynosi się do Malagi. Rozumiem, że ma dość polskiej zimy i kolejek do lekarzy, ale kto zajmie się wnukami?”
„Mąż wręczył mi taki prezent, że nie wiem, czy się śmiać, czy płakać. Już ja go ustawię do pionu po tej niespodziance”
„Ja miałem kochankę, a moja żona – kolegów do łóżka. Taki układ sprawdzał się idealnie do czasu, aż pojawiła się ciąża”
„Nie mogę patrzeć na brudne ubrania i paznokcie wnuczka. Synowa ma mnie za wredną jędzę, a ja się po prostu martwię”
„Córka traktuje mnie jak darmową nianię dla wnuków, ale ja mam już swoje lata. Czy babcia nie ma prawa do odpoczynku?”
„Wolałem przytulać się do drzew, niż do mojej jędzowatej żony. Sam wskazałem jej drogę do ramion kochanka”
Przesąd z jemiołą ma inne znaczenie, niż ci się wydaje. Tylko w 1 sposób przyciągniesz do siebie szczęście
Numerologiczna 33 nazywana jest "liczbą Chrystusową". Ma ją dosłownie garstka osób. Czy to ty należysz do wybrańców?
„Po 21 latach odezwała się do mnie moja eks ze studiów. Miała dla mnie niespodziankę, która zmieniła całe moje życie”
„Dostałam dom na wsi w spadku po babci, ale nie mogę tam mieszkać. Wszystko przez tajemnicę, którą zabrała do grobu”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa
Paulina Krupińska w Świątecznej Kampanii Homla
Współpraca reklamowa