Reklama

Kobieta.pl: Zacznijmy od naszych rodzimych trendów dotyczących bielizny: co Polki wybierają najczęściej?

Reklama

Monika Kwiecień - Gonda: Polki uwielbiają klasykę, czyli czerń i czerwień. Z naszych obserwacji wynika, że coraz rzadziej wybierają tak popularną kiedyś biel. Inne kolory, które pojawiają się w naszej ofercie, też są zwykle bardzo dobrze przyjmowane, ale stanowią raczej produkty z kategorii edycji limitowanych. Na przykład piękny kobalt, szalenie modny w tym sezonie, zdecydowanie podbił serca Polek. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się letnie neonowe odcienie, szczególnie w odważnych i oryginalnych wzorach.

Jesteśmy na rynku już ponad 16 lat i widzimy, jak zmieniają się trendy odważnej i bardzo seksownej bielizny. Z każdym kolejnym rokiem Polki otwierają się na nowe trendy i zamiast zwykłej, neutralnej i sprawdzonej bielizny, szukają kolorowych, wzorzystych, odważnych wzorów! Do łask wracają obcisłe body czy niezwykle kuszące pasy do pończoch. Dużym zainteresowaniem cieszą się także produkty typu bodystocking czy gaterstocking.

Jak w takim razie wypadamy na tle innych, europejskich państw?

Możemy być dumni z naszych polskich projektantów, którzy tworzą bieliznę wpisującą się w kanony modowe na całym świecie. Na ostatnich targach SIL (Salon International de la Lingerie) w Paryżu, które odbyły się w czerwcu 2022 roku, przekonaliśmy się, że mamy świetne wyczucie stylu i trendów. Projektowane przez nas produkty zdobywają uznanie nie tylko w Europie. Kobiety nad Wisłą mają równie modne, ciekawe i odważne stylizacje, jak mieszkanki znad Sekwany.

Jak Polki, jako konsumentki, zareagowały na odważne propozycje Obsessive?

Obsessive uskrzydla kobiety od ponad 16 lat. Przez cały czas obserwujemy dojrzewające gusta kolejnych pokoleń kobiet na wszystkich rynkach – nie tyko w kraju. W Polsce, skąd marka się wywodzi, zmiany widzimy najwyraźniej i najszybciej. 

Słyszę czasami, że jesteśmy społeczeństwem konserwatywnym, a nawet pruderyjnym. Ja natomiast obserwuję, jak Polki coraz śmielej sięgają po zmysłową bieliznę. Świadomość, że możemy oferować produkty podkreślające piękno, dostarczające przyjemności i wzmacniające poczucie kobiecej siły daje ogromną satysfakcję.

Widzę również, jak zmieniają się kobiety w Polsce. Są odważniejsze, bardziej świadome swojej kobiecości i głośniej mówią o swoich potrzebach. My jako Obsessive skupiamy się waśnie na tym, by te potrzeby realizować. Jeśli rozkochamy kobiety w ich własnych ciałach, oferując bieliznę podkreślającą ich kobiecość, będą chętniej wybierały odważniejsze fasony. A to z niewątpliwie doda im pewności siebie i poprawi samopoczucie.

Właśnie, rozkochać w ciałach. Czy Pani zdaniem ruch body positive przyczynił się do wyborów zakupowych Polek?

Czy widać to po zakupach naszej bielizny? Tak, nasze produkty występują w szerokiej skali rozmiarów i wszystkie klientki, także te o pełniejszych kształtach, cenią sobie zmysłowe modele. Chyba nareszcie nadeszły czasy, kiedy uwaga producentów zmysłowej bielizny nie skupia się wyłącznie na małych rozmiarach.

Obserwuję też, że coraz częściej z półek sklepowych znika bielizna plus size w bardzo odważnych fasonach. To tylko świadczy o tym, że body positive tchnął w kobiety dużą dawkę pewności siebie. Te z kolei z powodzeniem zaczęły podkreślać swoje atuty właśnie za pomocą zmysłowej bielizny.

A czy pandemia wpłynęła na sprzedaż bielizny?

Obecnie w mediach dominują negatywne wiadomości - najpierw pandemia, potem wojna, teraz jeszcze inflacja. W tych trudnych czasach ludzie szukają odrobiny wytchnienia.

My w Obsessive sprzedajemy nie tylko produkty – ale również emocje, obietnice i tajemnicę. Nasza bielizna pozwalała na zaczarowanie tej trudnej rzeczywistości i urozmaicenie codzienności.

Myślę, że to między innymi dlatego obserwujemy trend wzrostowy w sprzedaży.

Jak wyglądają statystyki zakupowe Obsessive - czy odważną bieliznę kupują raczej dojrzałe, świadome swojego ciała kobiety, a może te młodsze?

Mamy bardzo szeroką grupę Klientek. Młode dziewczyny bywają odważne, ale równie często brakuje im wiary w siebie. Mimo różnorodnych akcji społecznych, w Polsce wciąż mamy duży problem z samoakceptacją. Na szczęście ubranie seksownej bielizny bardzo podnosi samoocenę, dlatego cieszymy się, że możemy czynnie brać udział w procesie uświadamiania kobietom ich własnego piękna.

Z kolei dojrzałe kobiety jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły niewielki procent naszych klientek. Z upływem czasu obserwujemy, jak zmieniają się trendy. Dziś te dojrzałe kobiety mają już większą świadomość swojego ciała i chcą mocniej eksponować jego atuty. Potrafią także odważniej mówić o potrzebach i bronić swoich poglądów. To w dużej mierze wpływa na ich decyzje zakupowe. Nie boją się odważnych krojów, szukają nowych i oryginalnych rozwiązań. Bawią się modą, nawet jeśli dotyczy ona stylizacji prezentowanych wyłącznie w sypialni.

Nie mogłybyśmy nie zapytać o stroje kąpielowe - jesteśmy przecież w szczycie sezonu wakacyjnego. Jakiego typu kroje będą królować na plaży w tym sezonie?

Światowy trend to obecnie kostiumy jednoczęściowe, których nie brakuje w naszej ofercie. Można ubierać je nie tylko na plażę, ale również używać do stylizacji na upalne letnie wieczory. Obsessive zdecydowanie stawia jednak na odważne fasony, dlatego jesteśmy wierni wszechobecnemu i zawsze modnemu bikini we wszystkich możliwych kolorach i krojach. W nadchodzącym sezonie modne są sznurowania - paseczki wokół bioder, dekoltu czy pleców. To akurat bardzo zmysłowe elementy strojów, których nigdy nie brakowało w naszych produktach, więc większość naszych letnich propozycji idealnie wpisuje się w światowe trendy. 

Monika Kwiecień-Gonda

Global Sales Director

Reklama

Związana z rozwojem sprzedaży międzynarodowej od ponad 20 lat. Wprowadzała na rynki europejskie i światowe polskie brandy spożywcze i kosmetyczne: Mieszko, Tiger Energy Drink, Mincer Pharma czy Paese. Z sektorem fashion związana od kilku lat.

Reklama
Reklama
Reklama