Polacy kochają modę. 100 tysięcy osób na łódzkim Fashion Weeku
Pokazy młodych projektantów, świeże spojrzenie na obowiązujące trendy, porady stylistów, a wreszcie największa w Polsce akcja zakupowa – tak w wielkim skrócie można podsumować tegoroczną, 17. już edycję Manufaktura Fashion Week. Wielkie modowe święto przyciągnęło do Łodzi nie tylko czołowych przedstawicieli branży czy influencerów, ale przede wszystkim gości – w imprezową sobotę kompleks odwiedziło ponad 100 tys. osób!
- Manufaktura w kobieta.pl
W tym artykule:
Mniej znaczy więcej
Tegoroczna edycja upłynęła pod hasłem mody kapsułowej. Świadoma konsumpcja i przemyślane budowanie szafy z roku na rok zyskuje na popularności. Garderoby pełne niepasujących do siebie elementów odchodzą w niepamięć – teraz stawiamy na minimalistyczne i ponadczasowe stylizacje. Dzięki tak dobranym elementom z łatwością możemy stworzyć fenomenalną, odporną na skutki szybko przemijających trendów, stylizacje. Dzięki modzie kapsułowej możemy nie tylko zadbać o swój budżet czy zaoszczędzić czas, ale przede wszystkim ograniczyć nasz udział w tzw. fast fashion. Cennymi radami dotyczącymi budowania szafy kapsułowej dzielili się Marcin Świderek, szef działu mody magazynu Elle, Karolina Limbach, stylistka magazynu Elle, a także Cajmel, jedna z najbardziej rozpoznawalnych influencerek modowych w kraju, znana z prostych, lecz pełnych stylu outfitów.
M(ł)oda Polska!
Jeśli się inspirować, to świeżym spojrzeniem młodych projektantów! Podczas Manufaktura Fashion Week nie mogło zabraknąć oryginalnych pokazów mody. Swoje najnowsze kolekcje zaprezentowali projektanci i absolwenci Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Magdalena Buczek pokazała projekty inspirowane surowym szkockim krajobrazem, a Martyna Specht przeniosła gości w świat modowej fantazji. Nie zabrakło też pokazów w męskim wydaniu – Damian Kurgan zaprezentował show inspirowane grunge’m lat 80-tych i grażowymi zespołami. Z kolei Tomasz Płuska łączył twórcze odzyskiwanie materii z „bandyckim” gestem regeneracji i odnowy, swoistych ponownych narodzin. Włodarze nie zapomnieli także o prawdziwie łódzkim akcencie – eklektyczny pokaz Marty Kuszyńskiej wzbudził powszechny zachwyt. Na parkiecie etniczne elementy przeplatały się z romantyczną naturą autorki, a modelkom towarzyszyła ręcznie robiona biżuteria z kamieni i minerałów, stworzona ręcznie przez Kuszyńską.
Moda na wyciągnięcie ręki
Moda powinna być dostępna dla każdego, dlatego podczas tegorocznej edycji MFW pokazaliśmy, jak stworzyć doskonałe zestawy z elementów, które klienci mogą znaleźć w naszych sklepach i które są dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu prezentowane zestawy były przykładem mody użytkowej, zgodnej z potrzebami klientów i nawiązujące do najnowszych trendów. Nowoczesne sety zostały stworzone przez naszą stylistkę, Kasię Lipińską, która w Manufakturze prowadzi też indywidualne konsultacje dla gości – tłumaczy Anna Grajcarek, koordynatorka eventów Manufaktury w Łodzi.
Wydarzenie nie było tylko zbiorem kilku pokazów, ale prawdziwie modowym eventem, który dostarczył wszystkim odwiedzającym dużej dawki inspiracji i wiedzy. Dlatego podczas eventu można było skorzystać też z porad stylistów, posłuchać prelekcji czy wziąć udział choćby w profesjonalnych pokazach makijażu w strefie beauty. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się także pokazy casualowych i sportowych kolekcji prezentowanych przez najlepszą w Polsce grupę tancerzy VOLT, prowadzoną przez Agustina Egurrolę.
Manufaktura Fashion Week co roku przyciąga do Łodzi tysiące wiernych fanów mody – kolejna edycja już za rok!