[Podcast] Bardzo Kobiecy odc. 10. Czym skorupka za młodu nasiąknie, czyli jak pomóc naszym dzieciom ratować środowisko (goście: Aneta Zając, Justyna Rymkiewicz)
„Niektórych eko-błędów nie da się nie popełniać” ale czy wiecie, że każdy Polak produkuje aż 300 kilogramów śmieci rocznie? O tym, jak małymi krokami zmniejszyć te statystyki, Sandra Hajduk rozmawiała z Anetą Zając i Justyną Rymkiewicz. Posłuchajcie!
- Procter&Gamble w kobieta.pl
Małe wielkie zmiany
Globalne ocieplenie, pożary, realne ryzyko dostępu do wody pitnej - ten czarny scenariusz niestety zaczyna się sprawdzać. Niestety, każdy z nas dołożył „cegiełkę” do obecnego stanu środowiska. Konsumpcjonizm, wygoda i szybkie życie sprawiły, że latami przedkładaliśmy nasz komfort nad dobro Matki Natury. Na szczęście na zmiany nie jest za późno, a ogromne nadzieje pokładamy w młodym pokoleniu.
O tym, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia planety przekonana jest Aneta Zając - aktorka, wychowująca dwóch synów. Gwiazda podzieliła się w rozmowie z redaktor prowadzącą Kobieta.pl małymi trikami, które wykorzystuje w codziennym życiu i co ważne, naśladują ją w tym już jej dzieci:
Dla mnie jest to już jest naturalne, że kiedy idę na zakupy, zawsze mam ze sobą płócienną torbę. Jeśli zdarzy się jej zapomnieć, a zakupy są niewielkie - rezygnuję z siatki, lub wybieram tę papierową. To zachowanie powtarzają moi synowie - kiedy idą na zakupy, zawsze łapią materiałową torbę z przedpokoju. To jest już nawyk - mówi aktorka.
O małych krokach, które nie muszą wymagać od nas dużego wysiłku i przeorganizowania życia, mówi też Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej:
Naszym zadaniem jest nie tylko dostarczanie klientom produktów codziennego użytku, ale również edukacja. Przykładem są nasze proszki do prania - są skuteczne nawet w niskiej temperaturze, dlatego zachęcamy, aby klienci zrezygnowali z prania w 60 stopniach, a zamiast tego włączali program na 30. To oznacza znaczne ograniczenie zużycia energii! - tłumaczy nasz gość.
Firma postanowiła jeszcze mocniej postawić na edukację, o czym w dzisiejszym odcinku opowiedziała Justyna Rymkiewicz.
Rozmowę znajdziecie na górze artykułu oraz na Spotify:
Edukacja to podstawa
W młodym pokoleniu cała nadzieja! Wie o tym firma Procter&Gamble, która wraz z Fundacją Nasza Ziemia stworzyła projekt „Czysta Ziemia”. Projekt jest skierowany do uczniów szkoły podstawowej i obejmuje między innymi takie zagadnienia, jak oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii czy segregacja odpadów. Co najważniejsze, wszystko podane jest w atrakcyjnej dla dzieci formie - treści i aktywności dopasowane są do odpowiedniego przedziału wiekowego uczniów. Scenariusze lekcji, karty pracy dla uczniów oraz plany projektów specjalnych programu pomogły nauczycielom i rodzicom zaangażować w działania na rzecz planety dotychczas już ponad 30 tysięcy uczniów. To nie wszystko - młodzi mogą wziąć udział w konkursie grantowym, który ma na celu jeszcze większe szerzenie świadomości ekologicznej młodych Polaków.