Modelka z zespołem Downa została ambasadorką Gucci Beauty
„Chcę, żeby ludzie zrozumieli, że jestem taka jak oni” - wyznaje 18-letnia Ellie Goldstein w rozmowie z Vogue, zapytana o swoją karierę w modelingu. Brytyjka z zespołem Downa została jedną z twarzy kampanii Gucci Beauty.
Ellie Goldstein ambasadorką Gucci Beauty
18-letnia Ellie Goldstein, która choruje na zespół Downa, została twarzą kampanii Gucci Beauty. Brytyjka reklamuje tusz do rzęs L’Obscur. Dyrektor kreatywny marki, Alessandro Michele, tłumaczy że stworzył tę maskarę dla ludzi, którzy używają makijażu do wyrażania wolności. Sesja zdjęciowa, w której wzięło udział 4 modeli i modelek, powstała we współpracy z Vogue Italia.
Ellie od zawsze marzyła, by zostać modelką. W wieku 15 lat postanowiła spróbować, a sławę zyskała dzięki programowi wyszukiwania talentów, organizowanemu przez Vogue Italia i Gucci. „Kocham zwracać na siebie uwagę” - napisała w mailu do organizatorów. Obecnie Ellie Goldstein reprezentuje agencja Zebedee Management, która skupia modelki z niepełnosprawnościami i o niestandardowym wyglądzie. Sukces Ellie to zasługa, jak sama mówi, jej silnego charakteru i determinacji. Zapytana przez Vogue o to, kiedy czuje się najpiękniejsza, odparła:
Zawsze czuję się piękna, ale szczególnie wtedy, gdy dostaję propozycję współpracy albo noszę zjawiskowy makijaż.
Wszystkie powinnyśmy brać z niej przykład.
Zespół Downa w mediach
Osoby z zespołem Downa mają bardzo ograniczony dostęp do showbiznesu. W naszym rodzimym, funkcję edukacyjną na temat choroby pełniła postać Maćka z serialu Klan, grana przez aktora Piotra Swenda. Zmieniło się to po wyemitowaniu reality show „Down the Road. Zespół w trasie”. To program, w którym sześciu uczestników dotkniętych zespołem Downa wyrusza w trasę po Europie. 13 odcinków wypełnionych radością, smutkiem, wzruszeniem i ogromną dawką wiedzy, pokochała cała Polska. Prowadzący i jednocześnie pilot wyprawy, Przemek Kossakowski, już zapowiedział kontynuację programu.