CSR coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Wyjaśniamy, co się za tym kryje
CSR czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, wpływ na środowisko czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Aż 63 proc. Polaków jest zdania, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw*.
- kobieta.pl
To, że CSR zyskuje na znaczeniu pokazuje opublikowany w miniony poniedziałek Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Główną część publikacji stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, realizowanych przez firmy w minionym roku. Aż 1705 inicjatyw realizowanych przez 272 firmy opublikowano w 21. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będącego największym przeglądem ESG, CSR i zrównoważonego rozwoju w Polsce
CSR w branży nieruchomości komercyjnych
Sześć projektów zrealizowanych przez firmę doradczą działającą na rynku nieruchomości komercyjnych - BNP Paribas Real Estate Poland zostało opublikowanych w najnowszej odsłonie raportu FOB.
Tegoroczna edycja Raportu zwróciła uwagę ekspertów na różnorodne inicjatywy podejmowane w 2022 roku przez BNP Paribas Real Estate Poland oraz jej pracowników. Firmowe dobre praktyki koncentrowały się przede wszystkim na kwestiach: zdrowia, podnoszenia jakości życia i pracy, a także na środowisku i promocji zaangażowania zespołu w różnego typu działania pomocowe.
Na liście wyróżnionych projektów znalazły się:
- cykl webinarów dla pracowników „Zdrowie psychiczne w obliczu kryzysów społecznych”,
- prozdrowotna jesień „Różowy Październik” i „Movember”,
- program wellbeingowy w BNP Paribas Real Estate „#WellBe”,
- kampania edukacyjna mówiąca o podejściu Zero Waste,
- akcja „Dwie godziny dla Rodziny”
- oraz projekt angażujący pracowników w działania charytatywno-filantropijne firmy.
Etyczne działanie, zgodne z duchem ESG jest bardzo ważne na każdym poziomie działalności naszej firmy. Bardzo nas cieszy, że aż sześć projektów, które zrealizowaliśmy przy zaangażowaniu zespołu, trafiło do najnowszej edycji raportu FOB. Jesteśmy dumni z faktu, że nasi pracownicy tak ochoczo włączają się w działania prospołeczne – mówi Erik Drukker, CEO BNP Paribas Real Estate Poland.
Fot. materiały prasowe
*- badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zostało zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel.