Reklama

4 lutego przypadał Światowy Dzień Walki z Rakiem. Dlaczego ten dzień jest ważny i należy o nim pamiętać?

Ewa Grabiec-Raczak: Światowy Dzień Walki z Rakiem to dzień, kiedy możemy wyrazić symbolicznie swoją solidarność z pacjentami onkologicznymi, ale również zadbać o swoje zdrowie i zwiększyć świadomość dotyczącą objawów, diagnostyki i leczenia onkologicznego. Należy pamiętać, że niektórych czynników ryzyka zachorowania na raka nie możemy wyeliminować. Nie mamy bowiem wpływu na swój wiek ani na występowanie nowotworów w rodzinie. Mimo to dzięki profilaktyce pierwotnej, czyli prowadzeniu zdrowego trybu życia i wykonywaniu badań profilaktycznych, możemy zmniejszyć ryzyko późnego wykrycia choroby, a tym samym uniknąć długotrwałego i bardzo wyniszczającego organizm leczenia. W przypadku np. raka piersi decydujące znaczenie ma profilaktyka wtórna, czyli wczesne wykrycie nowotworu. Dlatego każda kobieta powinna regularnie badać swoje piersi i potwierdzać ich zdrowie raz w roku – np. 4 lutego w Światowy Dzień Walki z Rakiem.

Reklama

W jaki sposób marka Avon wspiera osoby przechodzące przez nowotwór?

Agnieszka Isa: Avon jest pionierem w zakresie działań skupionych wokół profilaktyki raka piersi. Troska o to, by każda Polka znała objawy tej chory i potrafiła się badać, jestem jednych z celów, które stawiamy sobie również na ten rok – rok 30. urodzin Avon w Polsce. Od 1998 roku prowadzimy jedną z największych w Polsce kampanii społecznych – Avon Kontra Rak Piersi – poświęconej właśnie kwestii edukacji na temat raka piersi. Od tego czasu stale szukamy rozwiązań, które pomogają kobietom zmienić ich świat na lepsze. W zeszłym roku zainicjowaliśmy kampanię „Każda z nas”, której celem było zwrócenie uwagi na to, że każda z nas potrzebuje wyjątkowej opieki i troski. Dodaliśmy do naszej oferty wyjątkowy produkt – łagodny balsam na skórę głowy, który powstał w oparciu o opinie i doświadczenia osób przechodzących przez nowotwór. W ramach kampanii przekazaliśmy blisko 10 000 sztuk tego produktu Stowarzyszeniu „Amazonki” Warszawa-Centrum oraz Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, skąd trafiły do potrzebujących. W tym roku z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem przekażemy kolejne 5 tysięcy balsamów Stowarzyszeniu. Nieustannie słuchamy, edukujemy i wspieramy – przez 365 dni w roku.

Współpraca Avon ze Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa-Centrum trwa już wiele lat. Co udało się przez ten czas wspólnie zrobić?

Ewa Grabiec-Raczak: Od 1998 roku współpracujemy z marką Avon w zakresie profilaktyki raka piersi. Wspólnie organizujemy akcję „Gabinety z Różową Wstążką”, dzięki której co roku kilka tysięcy kobiet może skorzystać z dofinansowanych badań USG piersi. Biorące udział w akcji placówki medyczne są rozmieszczone na terenie całego kraju, w większych i mniejszych miastach, aby umożliwić skorzystanie z badań jak największej grupie Polek. Dzięki takim przedsięwzięciom działaniom jak „Gabinety z Różową Wstążką” możemy wcześniej wykrywać raka piersi, albo po prostu potwierdzić, że jesteśmy zdrowe. Wiemy z doświadczenia, że profilaktyka ma wielkie znaczenie.

W jaki sposób możemy pomóc osobom, które przechodzą przez nowotwór?

Ewa Grabiec-Raczak: Diagnoza to trudny czas, nie tylko dla osoby, której ona dotyczy, ale także dla jej bliskich. To czego osoby doświadczające choroby nowotworowej potrzebują najbardziej to wsparcie i zapewnienie, że nie są w tej sytuacji same. Nie pocieszajmy i nie zapewniajmy, że wszystko będzie dobrze, ale rozmawiajmy i słuchajmy. Nie wyręczajmy ze wszystkiego i nie okazujmy litości, tylko oferujmy pomoc. Choroba może ograniczać sprawność, ale pozwólmy bliskim na niezależność. To za czym najbardziej tęsknią osoby w leczeniu onkologicznym to normalność i wsparcie.

Reklama

Agnieszka Isa: Bardzo istotną kwestią jest też dzielenie się wiedzą na temat profilaktyki raka piersi, dlatego też tak bardzo angażujemy się w akcje edukacyjne. Każda osoba, do której dotrze nasza komunikacja, może pomóc innymi – dzieląc się zdobytą wiedzą i zachęcając do regularnych badań. Ważne jest, abyśmy nie pozwolili, by pewne postawy kulturowe powstrzymywały nas przed rozmową o naszym ciele z rodziną, przyjaciółmi czy lekarzami. Chcemy, by nasze córki i wnuczki żyły w świecie, w którym nie będą się wahać przed badaniem się czy konsultacją ze specjalistą. Do tego często podkreślamy, że znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy gest. Dlatego przy okazji wielu działań komunikacyjnych zachęcamy do kupowania produktów z Różową Wstążką z naszej oferty. Cały zysk z ich sprzedaży przeznaczamy na kampanię Avon Kontra Rak Piersi, w ramach której m.in. dofinansowujemy badania USG piersi. W naszej ofercie dostępne są takie produkty z Różową Wstążką jak bransoletki, kolczyki czy torby. W ubiegłym roku pojawiły się także specjalne przypinki z motywem Różowej Wstążki. Noszona w widocznym miejscu będzie wyrazem wsparcia dla kobiet przechodzących przez nowotwór, jak również małym przypomnieniem o regularnym badaniu profilaktycznym.

Reklama
Reklama
Reklama