Zalando idzie za ciosem i wpisując się w proekologiczny trend podejmuje zdecydowane działania mające na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko: plastikowe torby na produkty z oferty Beauty zostają od teraz zastąpione papierowymi, co pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie! Jest też inny plan: platforma zobowiązuje się do tego, by do 2020 całkowitej wymienić materiały opakowaniowe na ekologiczne, w 100% pochodzące z recyklingu. 

„Obecnie prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są produkty kosmetyczne (tzw. “Beauty bags”) na papierowe. W tym momencie, jeśli klient zamówi na przykład szminkę i tusz do rzęs, pakujemy te dwa produkty w wyściełaną plastikową torbę i umieszczamy je w naszym pudełku Zalando. Artykuły urodowe wymagają dodatkowej ochrony, ponieważ są bardzo delikatne. Dla naszych “Beauty Bags” znaleźliśmy jednak alternatywę wykonaną z papieru, która pochodzi w 100% z recyklingu i którą można użyć ponownie do innych celów. Jednocześnie wprowadziliśmy tak zwane polybags, cienkie rękawy ochraniające tekstylia, wykonane w ponad 60% z recyklingowanego plastiku. Zmiany te zmniejszą nasze zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu o około 625,6 ton w porównaniu z rokiem ubiegłym” – przekonuje Uwe Streiber odpowiedzialny za obszar Packaging Management w Zalando SE.

Polka wyhodowała jadalny "plastik". O rewolucyjnym odkryciu mówi cały świat!

To nie tylko ważny gest jeśli chodzi o wizerunek firmy, ale też odpowiedź na realne oczekiwania konsumentów: aż 77% z nich  przyznaje, że takie rozwiązanie jest dla nich istotne i zwiększa satysfakcję z zakupów.

„Opakowania są pierwszym, więc jednym z najważniejszych punktów kontaktu z klientami.Jest to jednak złożony temat – dążymy do zmniejszenia liczby zużywanych materiałów i uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska, ale musimy również zapewnić odpowiednią ochronę produktów w drodze do klienta. Jako platforma, mamy wpływ na to, jakich surowców używamy i możemy dostosowywać nasze procesy w taki sposób, aby zmniejszyć ich zużycie. Dzięki temu rozwiązujemy dwa problemy środowiskowe: ograniczamy emisję dwutlenku węgla oraz liczbę odpadów – tłumaczy Streiber.

Brawo, Zalando!