Reklama rajstop zakazana - chodzi o nagie plecy

W londyńskim metrze pojawiła się reklama, którą szybko usunięto: zdjęcie, na którym kobieta ubrana tylko w czarne rajstopy i odwrócona do widza tyłem wzbija się w górę w tanecznej pozie zostało uznane za zbyt epatujące seksualnością. Wprawdzie kobieta na reklamie jest topless, ale widać tylko jej nagie plecy. Mimo to zarząd transportu w Londynie postanowił usunąć reklamę z miejsc publicznych i nakazał producentowi rajstop wprowadzenie poprawek do zdjęcia, czyli zakrycie nagości. Firma Heist zastosowała się do poleceń i zdjęcie wyretuszowano - na nowej reklamie kobieta ma już na sobie nie tylko rajstopy, ale także czarny top. Jednocześnie przedstawiciele firmy wyrazili swoje niezrozumienie dla bojkotu swojej reklamy w pierwotnej wersji, ich zdaniem nagie plecy nie są nacechowane seksualnie, a firma chciała pokazać siłę i energię kobiecego ciała.

 

So we had to photoshop a bandeau onto her back to cover it up...  . . . . #perfecttightsbyheist #censoredbyTfL

Post udostępniony przez Heist Studios (@heiststudios) 12 Paź, 2017 o 4:02 PDT

Zakaz publicznego pokazywania reklam, w których kobieta, mężczyzna albo dziecko prezentowani są w seksualnym kontekście, nago lub półnago, wpisuje się w politykę burmistrza Londynu, Sadiqa Khana. Khan zobowiązał się do usuwania z przestrzeni publicznej reklam nacechowanych seksualnie. Temat stał się gorący po kontrowersyjnej kampanii środków odchudzających marki Protein's World w 2015 roku pod hasłem "Are you beach body ready?":

 

No one looks like that. Not even her. #thisoppresseswomen #beachbody #bikinibody #beach #bikini #women #feminism

Post udostępniony przez Katya Bethany (@katyabethany) 19 Cze, 2015 o 9:11 PDT