Odwołane loty Ryanair co robić?

W ostatnich dniach Ryanair odwołał ponad dwa tysiące lotów. Niewykluczone, że ogłoszenia kolejnych anulowanych połączeń możemy spodziewać się także w nadchodzących tygodniach. Linia lotnicza zapowiada, że przez co najmniej 6 tygodni każdego dnia nie dojdzie do skutku około nawet 50 zaplanowanych lotów. W jaki sposób poszkodowani pasażerowie powinni dochodzić swoich praw? Do czego w tej sytuacji zobligowany jest przewoźnik? Czy możemy liczyć na odszkodowanie i zwrot poniesionych kosztów?

W takich sytuacjach warto być świadomym przepisów, jakie obowiązują linie lotnicze w sytuacji odwołania lotów. O czym więc warto pamiętać, kiedy nasz rejs został anulowany przez przewoźnika?

Jak odzyskać pieniądze za odwołany lot?

  • Śmiało upomnij się o swoje prawa - na każdym przewoźniku spoczywa obowiązek poinformowania pasażerów o aktualnej sytuacji oraz zapewnienia napojów, posiłków czy hotelu w stopniu adekwatnym do długości oczekiwania.
  • Zachowuj wszelkie rachunki i faktury dokumentujące koszty poniesione w związku
    z odwołanym lotem – są one podstawą do domagania się zwrotu poniesionych kosztów.

Zgodnie z prawem unijnym, w sytuacjach, kiedy rejs nie zostaje zrealizowany z przyczyny leżącej po stronie linii lotniczej pasażerom przysługuje odszkodowanie. Nie inaczej jest w przypadku Ryanair.

Jeżeli Twój lot został odwołany na mniej niż 14 dni przed wylotem, jest opóźniony o ponad 3 godziny lub w wyniku opóźnienia utraciłeś kolejne połączenie – masz prawo do rekompensaty. Jej wysokość zależy od długości przelotu i wynosi od 250 do nawet 600 euro.