Kolekcja Zalando ze skandynawskimi markami - o co chodzi w tym koncepcie?

Światowa moda stoi przed globalnym wyzwaniem – jak pogodzić zrównoważoną produkcję z nadążaniem za trendami? Jak odpowiedzieć na potrzeby klientów jednocześnie nie strasząc ich sztucznością? Zalando jako jeden z najbardziej popularnych sklepów online postanowił zrobić coś w tym temacie. Dzięki temu upiekł trochę dwie pieczenie na jednym ogniu - postawił na dobrej jakości, przyjazne środowisku tkaniny i promocję niszowych często, ale doskonałych marek rodem ze Skandynawii.

Szwedzka minimalistyczna Filippa K, Bruuns Bazaar, duńskie Won Hundred, jedna z ulubionych marek modnych Szwedek, czyli House of Dagmar to tylko kilka marek z północnej Europy, które zdecydowały się stworzyć kapsułowe eko kolekcje we współpracy z Zalando.

Efekt tej współpracy to 70 produktów, których powstaniu przyświecało wykorzystanie technik ograniczających zużycie zasobów środowiska oraz lepszych jakościowo materiałów, a także aspekty społeczne. Każda z marek wniosła do projektu własne, świadome podejście, a wraz z nim gamę tkanin i metod twórczych. Innowacyjna kolekcja bazuje na organicznej bawełnie, trwałym trioctanie, poliestrze wyłącznie z recyklingu, nadrukach z certyfikatem OEKO-TEX, a także na ograniczeniu pestycydów i mniejszej ilości użytej wody.

Moda skandynawska dlaczego jest na topie?

Jakość i innowacyjność mody ze Skandynawii widać w tej odsłonie kampanii - nawet z pozoru najprostsze swetry czy t-shirty są dość charakterystyczne. Całość powstała w modnych klorach na wiosnę 2020 - od błękitów, poprzez fiolety, aż po beże, kremy i brązy. Sporo tutaj wiosennych płaszczy (koniecznie oversize jak noszą je mieszkanki Kopenhagi czy Sztokholmu), garniturowych zestawów (nasz faworyt to różowy zestaw z dwurzędową marynarką) czy prostych, przylegających do ciałą golfów i sweterków w prążki. Efekt? Totalnie podstawowa garderoba na wiosnę, z efektem wow. Nie bez przyczyny zresztą świat mody patrzy teraz na miasta Północy, a fotografowie mody ulicznej licznie obstawiają tamtejsze Tygodnie Mody. Kopenhaga i Sztokholm aktualnie nadają modowy ton w Europie.

"Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando" to już druga inicjatywa brandu, który w październiku 2019 ogłosił swoją własną strategię zrównoważnogo rozwoju 2023 - do.MORE.