Kolejny wzruszający spot IKEA na święta

 „Witamy w grze „Czy my się znamy”. Czy chciałbyś zagrać w nią ze swoją rodziną podczas kolacji wigilijnej?” – od takiego pytania rozpoczyna się świąteczny spot, który wyemitowała hiszpańska IKEA. Głos spikera jak w teleturnieju zaprasza do zabawy kilka rodzin, które zasiadają przy wigilijnych stołach. Zasady są proste. Jeśli znasz odpowiedź – zostajesz z. Jeśli nie – odchodzisz. Gra rozpoczyna się od sprawdzenia naszej znajomości mediów społecznościowych. Padają pytania o filtry na Instagramie, znajomość popularnych w internecie teledysków oraz najświeższe plotki ze świata celebrytów. Uczestnicy odpowiadają bez pudła - do czasu aż pada pytanie o ich najbliższych.

Świąteczna reklama IKEA pokazuje smutną prawdę o naszych relacjach

Gdzie poznali się twoi rodzice? Czym naprawdę zajmuje się twój ojciec? Co jest największym marzeniem twojej żony? Te – i wiele innych pytań pozostaje w grze bez odpowiedzi. Uczestnicy zabawy z przerażeniem odkrywają, że wiedzą o swoich rodzinach mniej niż o życiu niektórych celebrytów, czy najnowszych funkcjach mediów społecznościowych. Pytanie za pytaniem, kolejna osoba odchodzi od wigilijnego stołu. Na końcu przy każdym z nich zostaje tylko jeden przedstawiciel rodziny, który – jak się okazuje – również nie zna odpowiedzi na pytanie o bliskich członków rodziny.

Co chce nam przekazać IKEA?

W drugiej części spotu członkowie rodzin dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Każdy z nich przyznaje, że ma sporo do nadrobienia w kwestii swoich relacji z rodzicami, rodzeństwem czy dziadkami. Jest im przykro, że nie znali odpowiedzi na ważne pytania dotyczące ich bliskich. Świąteczny spot IKEA kończy się hasłem "W te święta rozłącz się, aby na nowo się połączyć", a członkowie rodzin postanawiają odłożyć smartfony i zamknąć je w pudełku na czas wspólnego spotkania. Ten pomysł przyda się również w wielu polskich domach - co powiecie na to, by wdrożyć takie rozwiązanie w te święta?